ВІДДІЛ ОСВІТИ

Старосамбірської РДА

Виїзне засідання обласної творчої лабораторії вчителів - словесників

 14 березня 2018 року в ОЗНЗ (опорному загальноосвітньому навчальному закладі) «Загальноосвітня середня школа І-ІІІ ступенів м.Хирів» відбулося планове виїзне засідання обласної творчої лабораторії вчителів української мови і літератури та зарубіжної літератури  Львівщини ««Обличчя» і «душа» сучасного уроку літератури.» Учасниками засідання були: Богосвятська Анна - Марія Іванівна,  кандидат філологічних наук, доцент кафедри гуманітарної освіти Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, член-кореспондент Ноосферної академії науки та освіти;  Горбаль Іванна і Горішна Іванна (СЗШ № 41 м.Львів), Мартинців Мирослава (ЗОШ № 78 м.Львів), Мичуда Наталія (ЗОШ № 6 м. Стебник Дрогобицького району),  Гринишин Лілія (Тростянецький НВК Миколаївського району), Суфлян Любов (НВК с.Городище Самбірського району), Янінович Ірина (Нижанковицька ЗСШ Нижанковицької ОТГ), Сива Любов Степанівна, методист районного інформаційно-методичного центру відділу освіти.

Під керівництвом науковця вчителі - словесники працюють над моделюванням сучасного уроку літератури, шукаючи відповіді на запитання, яке сьогодні тривожить багатьох педагогів: яким же має бути урок, що торкнеться дитячої душі, пробудить у ній найкращі якості?

   Анна – Марія Іванівна стверджує, що сучасний урок – це не лише інформаційно-комунікативні технології. Сучасний урок означає  актуальний, важливий, потрібний, корисний, такий, що відповідає інтересам учня, батьків, суспільства. А ще науковець акцентує на цілісності уроку, єдності його змісту і форми, або «обличчя» і «душі» освітнього процесу, у центрі якого стоїть учень, його думки, почуття.  «Мета таких уроків, - переконує Анна – Марія Іванівна, - формування цілісної особистості: фізично здорової, емоційно врівноваженої, соціально адаптованої, інформаційно адаптивної, із вольовою стійкістю та творчим світоглядом.»

   Сучасні уроки повинні бути сонячними, веселковими, «смачними, ароматними, кольоровими», тоді вони не залишать байдужим жодного учня, бо обов’язково торкнуться його душі.

  Саме під таким кутом зору побудувала Тетяна Осипівна урок у 8 класі на тему «Особливості використання текстів «нової природи» під час аналізу художніх творів». Добре засвоївши теоретичні аспекти такого уроку,   учитель на прикладі конкретного уроку  продемонструвала важливість іміджу вчителя, вміння створити здоровий, комфортний навчальний простір, творчу атмосферу в кабінеті літератури за допомогою тематичного кольорового, звукового, смакового, ароматного, тактильного (сприймається дотиком) оформлення, бо саме наші органи чуття є дверима у світ пізнання і взаємодії з навколишнім.

  Велике зацікавлення викликав у школярів ( і в дорослих – також) той факт, що урок було побудовано на місцевому матеріалі - за книгою Кароля Левіцького «Хирівські румовища». Це перша книга українською мовою про одну з найкращих шкіл Європи, яка діяла в містечку Хирів до 1939 року. Упорядник видання  – колишній учень Хирівської школи-інтернату, а сьогодні – молодший науковий співробітник Міжнародного інституту світи, культури та зв’язків із діаспорою НУ «Львівська політехніка» Богдан Сиванич. Це збірка спогадів випускника славетного Навчально-виховного закладу отців єзуїтів Кароля Левіцького, написаних наприкінці 1980-х років.

  Продовженням уроку був тренінг із учасниками творчої лабораторії «Якщо хочеш бути щасливим – будь ним», присвячений Дню щастя (20.03). Його автором була також Тетяна Осипівна.

  Дуже схвильовано сприймали присутні  літературно-музичну композицію «Герої невидимого фронту», підготовлену  вчителем Сваволею Оленою Степанівною, у якій були відтворені сьогоднішні події на фронті.

  На завершення учасники обласної творчої лабораторії відвідали пам’ятку архітектури – колишній конвікт отців-єзуїтів, у рамках якої було проведено екскурсію підземеллям цієї історичної будівлі.

 

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

 

http://www.president.gov.ua/ 

Copyright © 2015. All Rights Reserved.